torsdag den 11. juni 2015

Stolene flettes

Nu skulle der flettes. Pilen var blevet leveret, og dagen var solrig og varm.

                                                              Pil i lange baner
                                        2 bundter Rød Amerikaner og 1 bundt Gul Alba.


                 Selve flette teknikken var forholdsvis nem. Foran stage, bagved stage, foran, bagved.
                                                        Sådan startes på en flet.


Foran, bagved, set fra oven.
For at få en ensartet flet, er det vigtigt at huske, at når der flettes noget rundt, skal der være et ulige antal stager.


                 UPS..så løb jeg tør for pil. Min sparringspartner kom, og sammen hentede vi mere pil.
                           Her ses Gul Alba, som hist og her er flettet ind i den Røde Amerikaner.



En fryser fuld af pil. Der var intet i reserve af den samme art som jeg havde flettet med. Men pyt, det vil give et yderligere spil i farvenuancerne. Og med tiden får de samme nuance alligevel, når vind og vejr har sat deres spor.


En kimning (afslutnings/låse flet).
2 foran, 1 bagom, 2 foran, i bagom.
Til slut blev pilens spidser syet ind i flettet



                         Der blev forret med plast, for at jorden ikke skal falde ud igennem flettet.
                                                             Så kom stammen i.
                                                                  Dernæst jord.
                                     Så klippede jeg plasten til.....det skal jo se ordentligt ud.



Så kom der grus ovenpå jorden. Grus tørrer hurtigere end f.eks barkflis, og så synes jeg det ser pænt ud, og giver noget kontrast til både pilens gyldne farver og til græsset.


       2 stk færdige stole. Nu skal "taget" bare vokse sig grøn, så der kommer lidt hule-stemning.
          Og jeg har fået mit "kig" til den smukke rose, der kommer bagved om ikke så længe :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar