fredag den 14. november 2014

Dyr i biotopen

  Her er et foto af Admiral sommerfuglen. Jeg synes det er fantastisk at jeg kunne møde dem i oktober   måned.



Dette er en han og en hun gråand. Dem er der rigtig mange af i Mølledammen, foruden blishøns, måger og andre fugle.



Den store fotograf af levende "modeller" bliver jeg nok aldrig. Men er en bagenden af en humlebi, som suger noget af det sidste nektar for i år..og dette i oktober måned. Fantastisk!


Regnormen. Denne er spottet efter et regnskyld på en asfalteret sti.

                                    Det 5. dyr er sumpskildpadden (Guløret Terapin skildpadde). Jeg har været nødsaget til at indsætte et ukorrekt foto, da jeg endnu ikke har fundet eller set dem. Men de er i Mølledammen (se biotopopgave 3). Så jeg håber jeg i løbet af sommeren 2015, finder dem, og kan sætte "mit eget" foto ind. Det varer nok ikke længe inden de går i hi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar