fredag den 14. november 2014

Stemningsbilleder fra min biotop

Jeg har valgt dette område til min biotop, da det ligger i nærheden hvor jeg bor, og jeg ofte går igennem, enten alene eller på gåture med min hund. Det er en offentlig "park" som benyttes på alle tider af døgnet og året. Desuden er der lidt ude i kanten af biotopen, en scene, hvilken bruges til alle former for underholdning - fra Sct. Hans bål, legende børn på afsatsene/trapperne til rock koncerter.

Yderligere bliver området flittigt brugt på alle tider af året. Sommeren nydes med en is på en bænk i skygge fra en af de mane træer. I efteråret samles kastanjer og blade. Vinteren, hvis den er hård nok, skøjtes der på selve dammen og der kælkes på bakken helt i udkanten af området. Foråret, her spirer det hele, Fra de lagte løgplanter til det vildtvoksende.

Her er lidt forskellige fotos:

                                               







1 kommentar: